| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | EBB 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda Biçener | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, | |
| 2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Anlatım, | |
| 3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, | |
| 4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | Anlatım, | |
| 5 | 5) Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, | |
| 6 | 6) Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Anlatım, | |
| 7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, | |
| 8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | Anlatım, | |
| 9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder | Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 6 | Kişiliğin Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Öğrenme Nedir? | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 10 | Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 12 | Öğrenme Etkenleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| 14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Alim KAYA. Eğitim Psikolojisi | 
| Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | |||||||||||||||
| 3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | |||||||||||||||
| 4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | |||||||||||||||
| 5 | 5) Öğrenme psikolojisini tanımlar. | |||||||||||||||
| 6 | 6) Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | |||||||||||||||
| 7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | |||||||||||||||
| 8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | |||||||||||||||
| 9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||