| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Sanat Kuramları I | SRM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
| Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın ilk yarısında ortaya çıkan, modern sanat hareketlerini anlamayı ve sanat dilini analiz etmeyi mümkün kılacak teorik yaklaşımları irdelemektir. |
| Dersin İçeriği | Modern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan modern sanat hareketlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Modern sanat hareketlerinin öncü sanatçılarının sanat anlayışlarını ve eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan sanat ile ilgili literatürü öğrenir.. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sanat eleştirisinin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur . | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtım | |
| 2 | Walter Benjamin´in Tek Yön kitabının ele alınması. | |
| 3 | Walter Benjamin´in tarih anlayışının ortaya konulması. | |
| 4 | "Teknikle Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı" makalesinin ele alınması | |
| 5 | Adorno´nun Benjamin´e eleştirileri | |
| 6 | Sürrealizm ve Dada akımlarının ele alınması | |
| 7 | Diyalektik imge kavramının açımlanması | |
| 8 | Kitle kültürü ve sanat ilişkisinin ele alnıması: Fantazmagoria kavramı. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Jacques Ranciere´in sanat ve siyaset ilişkisinin ele alınması | |
| 11 | "Duyulurun dağılımı" kavramı | |
| 12 | Politik sanat ve politikası olan sanat ayrımı | |
| 13 | Boris Groys´un görüntülerin eşitliği kavramı ve demokrasi | |
| 14 | Boris Groys´a göre 21. Yüzyılda sanatçının konumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Charles Harrison ve Paul Wood, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları -Son Bakışta Aşk: Walter Benjamin, Metis yayınları. - Sanat / Siyaset: Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika, İletişim yayınları - Özgürleşen Seyirci, Jacques Ranciere, Metis yayınları - Görmenin Diyalektiği: Walter Benjamin ve Pasajlar Projesi, İletişim yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
| 2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan modern sanat hareketlerini yorumlar. | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 |
| 2 | Modern sanat hareketlerinin öncü sanatçılarının sanat anlayışlarını ve eserlerini tanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 |
| 3 | Belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan sanat ile ilgili literatürü öğrenir.. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
| 4 | Sanat eleştirisinin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur . | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||