Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce HIR 036 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD AUWAL AHMAD
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD AUWAL AHMAD,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of this course is to develop students’ English proficiency in professional communication contexts relevant to Public Relations and Advertising.

Dersin İçeriği

During this course, students will be introduced to key professional terminology, media language, and sector-specific practices in English. Students will gain experience in writing, speaking, and critical analysis skills, and practice producing PR, and advertising content in English.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Understand key marketing concepts and terminology in English. Anlatım, Proje, Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Use English terminology for public relations effectively. Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Identify basic advertising concepts and their English equivalents. Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Create English briefs, storyboards, and advertising scripts. Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
5 Grupla Çalışma, Proje, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
6 Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction, resources, basic questions and importance of the course in the English professional context, first reading
2 Marketing concepts and English terminology of these concepts
3 Marketing communication processes and English language structures used in these processes
4 English explanations and application examples of these elements of the marketing mix
5 History of marketing, segmentation and reading related English texts
6 Definition of public relations and English terminology used in public relations
7 Public relations process and English communication techniques used in these processes
8 Public opinion, reputation and image management concepts and English expressions
9 Examples of crisis communication and examples conducted in English in this field
10 Basic concepts of advertising and their English equivalents
11 Basic advertising actors, advertising media and their English equivalents
12 Preparing briefs and storyboards; students' English advertising scripts
13 Analyzing positioning and examples of advertising campaigns in English language
14 General evaluation discussion
Kaynaklar
Ders Notu

Course material and personal notes of the lecturer

Ders Kaynakları

·    Philip Kotler, Gary Armstrong (2016) Principles of Marketing (Global edition), Pearson Education Limited.

·    Dennis L. Wilcox, Glen T. Cameron (2013) Public Relations: Strategies and Tactics, Pearson Education.

·   David Ogilvy (2011) Ogilvy on Advertising, Vintage.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Understand key marketing concepts and terminology in English. 0 4 5
2 Use English terminology for public relations effectively. 4 4 5
3 Identify basic advertising concepts and their English equivalents. 4 4 2
4 Create English briefs, storyboards, and advertising scripts. 3 4 4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 13 13
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
dersAKTSKredisi 5