| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Osmanlı Sanatının Oluşum Süreci | SAN 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Erken Osmanlı Mimarisi, Klasik Osmanlı Mimarisi |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ERKAN ATAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı sanatının zirveye ulaştığı klasik dönemin hazırlanışı ve bu dönemde ortaya konan eserlerin detaylı analizleri |
| Dersin İçeriği | Fatih Sultan Mehmed, II. Bayezid, Yavuz Sultan Selim ve Kanuni Sultan Süleyman devri eserlerinin kaynak, malzeme, süsleme, mimari tipoloji bakımından geçirdiği değişimler incelenecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkındaki literatür bilgisine hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türk sanatının gelişim süreci içinde klasik dönemi yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Klasik dönemin mimari eserlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Mimar Sinan´ın Türk sanatındaki yerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Başkent-taşra bağlantılarını analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Bilimsel araştırma projesi önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmalar | |
| 2 | Klasik Osmanlı sanatı kavramı ve sınırları | |
| 3 | Fatih devrinin önemi ve yaşanan gelişmeler, saray nakkaşhanesi ve teşkilatlar | |
| 4 | Mimari eseler | |
| 5 | Mimari eseler | |
| 6 | Mimari eserler | |
| 7 | II. Bayezid devri mimarisi | |
| 8 | II. Bayezid devri süsleme sanatları | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Yavuz Sultan Selim dönemi sanat ve imar faaliyetleri | |
| 11 | Kanuni Sultan Süleyman Dönemi ve Mimar Sinan | |
| 12 | Mimari eserler | |
| 13 | Mimari eserler | |
| 14 | Mimari eserler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | AHUNBAY, Zeynep., Mimar Sinanın Eğitim Yapıları Medreseler, Darülkurralar, Mektepler, Mimarbaşı Koca Sinan Yaşadığı Çağ ve Eserleri, T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, İstanbul 1986. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkındaki literatür bilgisine hakim olur | ||||||||
| 2 | Türk sanatının gelişim süreci içinde klasik dönemi yorumlar | ||||||||
| 3 | Klasik dönemin mimari eserlerini karşılaştırır | ||||||||
| 4 | Mimar Sinan´ın Türk sanatındaki yerini değerlendirir | ||||||||
| 5 | Başkent-taşra bağlantılarını analiz eder | ||||||||
| 6 | Bilimsel araştırma projesi önerir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||