| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tarıhte Ötekı Sorunu: Hrıstıyanlar Örneğı | ITS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarih çalışmalarında materyalleri objektif değerlendirebilme ölçütünü ve karşılaşılan sorunları ele almak |
| Dersin İçeriği | Tarihçilik, Ötekinin Tarihi, Hristiyanlar Örneği Bağlamında Tarihçilerin Aynı Konuya Bakış Açılarının İncelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih materyallerinin günümüze geliş şekillerini anlatır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Rivayetlerin taşıdığı sorunları tanır. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Malzemeyi obje-süje ilişkisi içinde farklı açılardan sorgular. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Ötekinin tarihi ile ilgili sorunları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Tarafsız ve objektif bir tarihçiliğinin mümkünlüğünü tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Objektif tarihçilik becerisi gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, | |
| 7 | Hristiyanların siyasi ve sosyal tarihini bilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | İslam toplumunda yaşayan diğer unsurlarla benzetişim kurar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihçilik | - |
| 2 | Tarih Yazıcılığı ve "Öteki" Kavramı | - |
| 3 | Ötekiyle İlgili Tarihsel Dokümanların Temel Sorunları | - |
| 4 | Kaynaklarda Yer Alan Ötekilerle İlgili Malzemenin Genel Karakteri | - |
| 5 | Kur´an´da Öteki | - |
| 6 | Hadis Kaynaklarında Öteki | - |
| 7 | Özelde Hristiyanlarla İlgili Malzemelere Genel Bir Bakış | - |
| 8 | Tarihte Öteki Bağlamında Siyasi Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
| 9 | Tarihte Öteki Bağlamında Siyasi Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
| 10 | Tarihte Öteki Bağlamında Sosyal Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
| 11 | XI. Yüzyıl Sonrası Ait Bazı Örnekler | - |
| 12 | "Öteki" Tarafından Yazılmış Olan Tarih Kitaplarının Analizi | - |
| 13 | Said b. Batrîk´in Tarih Adlı Kitabının Bu Kontekste İncelenmesi | - |
| 14 | Menbicî´ye Ait Tarih Adlı Eserin Bu Bağlamda İncelenmesi | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | [1] Öztürk, Levent (2012), İslam Toplumunda Hristiyanlar, Ensar Neşriyat, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarih materyallerinin günümüze geliş şekillerini anlatır. | 4 | |||||||||
| 2 | Rivayetlerin taşıdığı sorunları tanır. | 3 | |||||||||
| 3 | Malzemeyi obje-süje ilişkisi içinde farklı açılardan sorgular. | 4 | |||||||||
| 4 | Ötekinin tarihi ile ilgili sorunları değerlendirir. | 3 | |||||||||
| 5 | Tarafsız ve objektif bir tarihçiliğinin mümkünlüğünü tartışır. | 3 | |||||||||
| 6 | Objektif tarihçilik becerisi gösterir. | ||||||||||
| 7 | Hristiyanların siyasi ve sosyal tarihini bilir. | 4 | |||||||||
| 8 | İslam toplumunda yaşayan diğer unsurlarla benzetişim kurar. | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||