| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaşam Boyu Öğrenme: Teori ve Perspektif | YBO 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde Sezen Gültekin |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini öğrenme |
| Dersin İçeriği | Yaşam boyu öğrenme nedir? |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenme kavramı | |
| 2 | Halk eğitimi | |
| 3 | Yetişkin kavramı ve eğitimi | |
| 4 | Toplumsal değişme ve yaşam boyu öğrenme | |
| 5 | Yaşam boyu öğrenme gereği ve yol açan etmenler | |
| 6 | Medya, kitle iletişim araçları ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi | |
| 7 | Türkiyede uygulanan yaşam boyu öğrenme politikaları | |
| 8 | Toplumsal yapılar ve yaşam boyu öğrenme ihtiyacı | |
| 9 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
| 10 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
| 11 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu bakış açısı kazandırma | |
| 13 | Tarihi süreçte yaşam boyu öğrenmenin gelişimi | |
| 14 | AB ve yaşam boyu öğrenme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Lowe, John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar | ||||||||||||
| 2 | Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler | ||||||||||||
| 3 | Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar | ||||||||||||
| 4 | Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler | ||||||||||||
| 5 | Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||