Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi’Nde Yaşam Boyu Eğitimin Yönetimi | YBO 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışır | Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Eğitim Sistemi Kavramları, Eğitim Sisteminin Diğer Sistemlerle İlişkisi, Eğitim Sisteminin Görevleri | |
2 | Türk Millî Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Özel Amaçları, İlkeleri | |
4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısı | |
5 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar | |
6 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslara Göre Eğitimin İlkeleri | |
7 | Türk Eğitim Sisteminin Nicel Durumu | |
8 | Türk Eğitim Sisteminin Nitel Durumu | |
9 | Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme | |
10 | Türk Eğitim Sisteminde Yönetici, Uzman ve Denetici Yetiştirme | |
11 | Türk Eğitim Sisteminde Fırsat Eşitliği | |
12 | Türk Eğitim Sisteminin Finansmanı | |
13 | Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başaran, İbrahim.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatır | ||||||||||||
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklar | ||||||||||||
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralar | ||||||||||||
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışır | ||||||||||||
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışır | ||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışır | ||||||||||||
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |