| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Dayalı Modelleme ve Programlama | YBS 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | YBS102 - Algoritma ve Programlamaya Giriş |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciye güncel Nesne Yönelimli Programlama Dillerinin ilkelerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Visual Studio arabiriminde C# kullanımı, değişken, dizi, kontrol yapıları, tekrarlayan yapılar, sınıf, nesne, yöntem, kalıtım, polimorfizm, kapsülleme, özet, arabirim, kitaplıklar, uml diyagramları, dosya yapısı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci PyCharm ara yüzünü kullanmayı ve Framework’ün yapısını bilir. | Soru-Cevap, | |
| 2 | Öğrenci Nesneye Dayalı programlamanın temel prensiplerini bilir. | Soru-Cevap, | |
| 3 | Öğrenci Python ile basit uygulamalar geliştirebilir. | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Programlama nedir, yapısal programlama ile nesneye dayalı program yazma teknikleri nelerdir? Programlamanın temel prensipleri nelerdir? | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Veri tipleri, değişkenler, kontroller, döngüler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Sınıflar, nesneler, metodlar ve tipler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Kurucular, yıkıcılar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Aşırı yükleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Ara yüzler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Kapsülleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Alt sınıflar ve kalıtım | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Çok biçimlilik | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | UML | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Ayrıcalıklı durum yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Şablonlar, Temel şablon kütüphaneleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Emrah Aydemir - Visual Studio ile C# Uygulamaları - Nobel Yayınevi - 2019 |
| Ders Kaynakları | Emrah Aydemir - Visual Studio ile C# Uygulamaları - Nobel Yayınevi - 2019 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci PyCharm ara yüzünü kullanmayı ve Framework’ün yapısını bilir. | |||||||||
| 2 | Öğrenci Nesneye Dayalı programlamanın temel prensiplerini bilir. | |||||||||
| 3 | Öğrenci Python ile basit uygulamalar geliştirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||