| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Yapıları | YBS 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilişim projesi oluşturulacak alanlardaki sorunların çözümleri için algoritma/akış şemalarına uygun veri yapılarının belirlenmesi ve kullanılmasını öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Veri, veri tipi, veri modelleri kavramlarının ayrıntılı incelenmesi, seçilecek küçük uygulama alanlarında algoritmaların oluşturulması, veri tipi ve modellerinin seçimi ve bunların karşılaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri, bilgi, veri yapıları kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Herhangi bir problemin çözüm adımlarını veri yapılarını kullanarak oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Veri yapılarını uygulamalarda kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Veri yapılarını grafiksel olarak gösterebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Bağlantılı listeler, ağaç veri modeli, yığın, kuyruk yapısı kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Sıralama ve arama algoritmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Graf veri modelini bilir ve bu modeli etkin şekilde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Küçük çaplı bir uygulama geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, ders içeriklerinin tartışılması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Algoritmaların Karşılaştırılması, BigO | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Yığın Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Kuyruk Yapısı, Bağlı Listeler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Ağaç Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Sıralama Algoritmaları, Seçerek, Kabarcık, Yerleşmeli | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Sıralama Algoritmaları, Sayarak, Shell, Birşelmeli, Heap, Hızlı Sıralama | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Arama Algoritmaları, Sıralı, İkili | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Anahtarlama (Hash) Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Blok Zinciri Yapısı (BlockChain) | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Semantik Veri Tabanları (Graph), Taksonomi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Doğal Dil İşleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Veri Kaynakları, Veri Ön İşleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) Dr.Rifat ÇÖLKESEN, "Veri yapıları ve algoritmalar", Papatya yayıncılık, 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri, bilgi, veri yapıları kavramlarını bilir. | |||||||||
| 2 | Herhangi bir problemin çözüm adımlarını veri yapılarını kullanarak oluşturabilir. | |||||||||
| 3 | Veri yapılarını uygulamalarda kullanabilir. | |||||||||
| 4 | Veri yapılarını grafiksel olarak gösterebilir. | |||||||||
| 5 | Bağlantılı listeler, ağaç veri modeli, yığın, kuyruk yapısı kavramlarını bilir. | |||||||||
| 6 | Sıralama ve arama algoritmalarını bilir. | |||||||||
| 7 | Graf veri modelini bilir ve bu modeli etkin şekilde kullanabilir. | |||||||||
| 8 | Küçük çaplı bir uygulama geliştirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Final | 1 | 0 | 0 |
| Sözlü Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||