| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Programlama | YBS 356 | 6 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | MS Visual Studio ara yüzünün yardımı ile, görsel araçlar ve kütüphaneler kullanarak kolay ve hızlı şekilde, gelişmiş, kullanıcı dostu ara yüze sahip, bilişim sistemleri uygulama yazılımlarının nasıl oluşturulabileceğini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Vb.net Metodları ve Sınıfları, Vb.net kodları ile Word, Excel programlarına/İşletim Sistemi Kaynaklarına/Dosya ve Klasörlere/Veri Tabanlarına erişme, Grafiksel Nesnelerle görseller oluşturma, Görüntü işlemede temel metotlarla görüntüye yeni görüntüler ekleme, görüntüleri döndürme/küçültme/büyütme, siyah beyaz görüntü elde etme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Metod ve sınıf kavramlarını, hazır gelen metod ve sınıfların kullanılma amaçlarını bilir | Tartışma, | |
| 2 | Kullanıcı ihtiyacını analiz ederek yazılıma uygun nesneleri ekler | Tartışma, | |
| 3 | Yazılımdan Word ve Excel programlarına erişip işlemler gerçekleştirebilir | Gözlem, | |
| 4 | Yazılımdan işletim sistemi kaynaklarını yönetebilir, dosya ve klasör işlemleri yapabilir | Gözlem, Tartışma, | |
| 5 | Yazılım ile veritabanı işlemleri gerçekleştirebilir | Gözlem, | |
| 6 | İhtiyaçların yazılımla giderilmesi için algoritma modellerini hazırlayabilir | Gözlem, | |
| 7 | Küçük çaplı görsel program projesi geliştirebilir | Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kurulum ve Değişkenler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Sınıf ve Fonksiyon | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Araç Kutusu Temel Nesneler-1 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Veri Tabanı İşlemleri-1 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Veri Tabanı İşlemleri-2 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | DataGridView ile Veri Tabanı İşlemleri-1 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Grafiksel Nesne Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Görüntü İşleme RGB Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Görüntü İşleme (Ölçeklendirme, Kaydırma, Döndürme ve Renk Değişimleri) | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Videolardan görüntü çekimleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Yüz Bölgesi Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Proje Sunumu-1 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Proje Sunumu-2 | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) MEGEB Görsel Programlama, 2-)R. C. Gonzalez and R. E. Woods, Digital image processing, Pearson International Edition, Thid Edition, USA., 2008.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Metod ve sınıf kavramlarını, hazır gelen metod ve sınıfların kullanılma amaçlarını bilir | |||||||||
| 2 | Kullanıcı ihtiyacını analiz ederek yazılıma uygun nesneleri ekler | |||||||||
| 3 | Yazılımdan Word ve Excel programlarına erişip işlemler gerçekleştirebilir | |||||||||
| 4 | Yazılımdan işletim sistemi kaynaklarını yönetebilir, dosya ve klasör işlemleri yapabilir | |||||||||
| 5 | Yazılım ile veritabanı işlemleri gerçekleştirebilir | |||||||||
| 6 | İhtiyaçların yazılımla giderilmesi için algoritma modellerini hazırlayabilir | |||||||||
| 7 | Küçük çaplı görsel program projesi geliştirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||