| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 282 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SAMET ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY teorilerinin ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY kavramını, gelişimini ve güncel önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İKY'nin bağlamı ve gündemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | İKY'nin gelişimi için gerekli yazılım ve donanım gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | İKY'yi teknolojik gereksinimler açısından yakından takip edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | İKY süreçlerine liderlik edebilecek gerekli yetkinlikleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Sistem Yaklaşımı ve İKY | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İş Analizi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Personel Seçme ve Yerleştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Eğitim Geliştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Kariyer Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Performans Değerlendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | İnsan kaynakları bilgi sistemleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | İKY-teknoloji ilişkilendirilmesi ve bunun YBS bölümünün gelişimi açısından değerlendirilmesi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY kavramını, gelişimini ve güncel önemini tanımlar | 5 | ||||||||
| 2 | İKY'nin bağlamı ve gündemi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | |||||||
| 3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | 5 | ||||||||
| 4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | 5 | 5 | |||||||
| 5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | 5 | ||||||||
| 6 | İKY'nin gelişimi için gerekli yazılım ve donanım gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | |||||||
| 7 | İKY'yi teknolojik gereksinimler açısından yakından takip edebilir | 5 | ||||||||
| 8 | İKY süreçlerine liderlik edebilecek gerekli yetkinlikleri tanır | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||