| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim Bilişim Sistemleri | YBS 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜŞRA ALMA ÇALLI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BÜŞRA ALMA ÇALLI, Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin temel unsurları, tarihsel gelişimi ve önemi, farklı bilişim sistemi türleri, ve desteklediği karar-alma süreçleri ile ilgili bilgi kazanımın sağlanması. |
| Dersin İçeriği | IS/IT tanımı, farklı sistem türleri, insanlar, donanım, yazılım, veri tabanları, e-ticaret, e-iş ve tüm bu bileşenler arasındaki etkileşim |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Veritabanı dizayn ve kurulumu ile ilgili becerilerin kazanılması | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Gözlem, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim bilgi sistemleri tanımı ve tarihçesi | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 2 | Veri, bilgi, işlenmiş bilgi | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 3 | Bilişim sistemlerinin temel unsurları | 1-) Essentials of MIS Plus MyMISLab with Pearson eText, 10/E, Kenneth Laudon & Jane Laudon. 2-) Experiencing MIS, 3/E, David M. Kroenke. 3-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. |
| 4 | Bilişim sistemlerinin sınıflandırılması-hiyerarşik | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 5 | Bilişim sistemlerinin sınıflandırılması-fonksiyonel | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 6 | Karar verme süreci ve bilişim sistemleri desteği | 1-) Essentials of MIS Plus MyMISLab with Pearson eText, 10/E, Kenneth Laudon & Jane Laudon. 2-) Experiencing MIS, 3/E, David M. Kroenke. 3-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. |
| 7 | Bilişim etiği | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 8 | ara sınav | |
| 9 | Donanım | 1-) Essentials of MIS Plus MyMISLab with Pearson eText, 10/E, Kenneth Laudon & Jane Laudon. 2-) Experiencing MIS, 3/E, David M. Kroenke. 3-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. |
| 10 | Yazılım | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 11 | Veritabanı ve veritabanı yönetimi | 1-) Essentials of MIS Plus MyMISLab with Pearson eText, 10/E, Kenneth Laudon & Jane Laudon. 2-) Experiencing MIS, 3/E, David M. Kroenke. 3-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. |
| 12 | Telekomünikasyon ve ağlar | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 13 | E-ticaret , E-iş | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. 2-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. 3-) Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS, David M. Kroenke & Earl McKinney. |
| 14 | Sistem analizi ve tasarımı | 1-) Essentials of MIS Plus MyMISLab with Pearson eText, 10/E, Kenneth Laudon & Jane Laudon. 2-) Experiencing MIS, 3/E, David M. Kroenke. 3-) Information Systems in Organizations, Patricia Wallace. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14-haftalık ders notları sisteme eklenecektir |
| Ders Kaynakları | 1-) Management Information Systems, 12/E, Ken Laudon & Jane Laudon. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | |||||||||
| 2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | |||||||||
| 3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | |||||||||
| 4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | |||||||||
| 5 | Veritabanı dizayn ve kurulumu ile ilgili becerilerin kazanılması | |||||||||
| 6 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||