Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi (Doktora) BTO 904 4 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜBİN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriği Tez konusu ve Güncel Konular
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Literatür takibi yapar. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma,
3 Güncel konuları değerlendirir. Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Makale inceler. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma,
5 Rapor hazırlar ve sunar. Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Literatür takibi
3 Literatür takibi
4 Makale inceleme
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Değerlendirme
8 Değerlendirme
9 Değerlendirme
10 Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Raporları Sunma
14 Raporları Sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir.
2 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
4 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
5 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
6 AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
7 Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder.
8 Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
10 Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
11 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
14 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar.
2 Literatür takibi yapar.
3 Güncel konuları değerlendirir.
4 Makale inceler.
5 Rapor hazırlar ve sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 40
2. Kısa Sınav 10
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 0
1. Ara Sınav 100
Toplam 900
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Final 100
Toplam 900
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 1 1
Sözlü Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
dersAKTSKredisi 6