| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batı Sanatı Tarıhı I | RES 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması. |
| Dersin İçeriği | Modernizm sürecinde değerlendirilen sanat hareketleri ve akımlarının karşılaştırmalı olarak, felsefi, sosyolojik ve siyasal etmenlerle birlikte tartışılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem sanat akımlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Bu akımların oluşumuna sebep olan zemini sorgular | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Batı sanatı ve belirleyenleri üzerine analiz yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Edinilen bilgiyi kendi alanına uyarlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Batı Sanat Tarihinde yer alan akımların ve hareketlerin, günün sanatına etkilerini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır. | |
| 2 | Empresyonizm, Post Empresyonizm. | |
| 3 | Sembolizm, Ekspresyonizm | |
| 4 | Fovizm, Die Brücke-Der Blaue Reiter | |
| 5 | Genel Tekrar, I.Kısa Sınav | |
| 6 | Kübizm, Füturizm | |
| 7 | Dadaizm, Sürrealizm | |
| 8 | Soyut Ekspresyonizm, Rayonizm | |
| 9 | Genel Tekrar, II.Kısa Sınav | |
| 10 | Kostrüktivizm, De Stijl | |
| 11 | Süprematizm, Bauhauss | |
| 12 | 1960´ların sanat akımları için bir giriş | |
| 13 | Genel tekrar | |
| 14 | VİZE |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Örnek olarak gösterilen resimler dijital ve basılmış olarak verilir. |
| Ders Kaynakları | ÜTOPYA Yay.; Muammer Bozkurt, Video Sanatı, Bileşim Yay.; Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yay.; Kasım Küçükalp, Nietzsche |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem sanat akımlarını tanımlar. | ||||||||
| 2 | Bu akımların oluşumuna sebep olan zemini sorgular | ||||||||
| 3 | Batı sanatı ve belirleyenleri üzerine analiz yapabilir | ||||||||
| 4 | Edinilen bilgiyi kendi alanına uyarlayabilir | ||||||||
| 5 | Batı Sanat Tarihinde yer alan akımların ve hareketlerin, günün sanatına etkilerini tartışabilir | ||||||||
| 6 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||