| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynaklarında Mesleki Eğitim | IKY 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | İnsan Kaynakları Yönetimi |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Akın Özdemir |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı insan kaynaklarında mesleki eğitimin önemine vurgu yapmaktır. |
| Dersin İçeriği | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin yeri ve önemi, mesleki eğitimin çeşitleri, mesleki eğitimin verimlilik üzerine etkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Mesleki eğitimin verimlilik artışı üzerindeki etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kalkınmada iş piyasalarında nitelikli işgücünün önemini ve bu çerçevede mesleki eğitimin önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Türkiye İş Kurumu´nun mesleki eğitimdeki rolü hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | İnsana yatırım yapmanın bir ülkenin kalkınmasındaki önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mesleki-teknik eğitim ve önemi | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 2 | Mesleki-teknik eğitim ve istihdam olanakları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 3 | Mesleki kabiliyet ölçümü | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 4 | Mesleki eğitim sisteminin çeşitleri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 5 | Mesleki eğitim sisteminin çeşitleri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 6 | Hizmet içi eğitim-oryantasyon | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 7 | Vize | |
| 8 | Türkiye İş Kurumu ve mesleki eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 9 | Mesleki yeniden eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 10 | Mesleki yeniden eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 11 | Engellilerin mesleki rehabilitasyonu ve işe hazırlanmaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 12 | Engellilerin mesleki rehabilitasyonu ve işe hazırlanmaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 13 | Dinamik ve esnek insan kaynakları eğitimi modelleri. | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| 14 | Dinamik ve esnek insan kaynakları eğitimi modelleri. | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin önemini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Mesleki eğitimin verimlilik artışı üzerindeki etkilerini değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Kalkınmada iş piyasalarında nitelikli işgücünün önemini ve bu çerçevede mesleki eğitimin önemini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 4 | Türkiye İş Kurumu´nun mesleki eğitimdeki rolü hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | İnsana yatırım yapmanın bir ülkenin kalkınmasındaki önemini anlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||