| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Tsm) Vı | TMB 450 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Murat DİLBER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mürekkep (birleşik) makamlar ve büyük usullerin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Mürekkep (birleşik) makamlar ve büyük usuller |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İleri seviyede makam bilgisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Irak perdesinde karar eden makamları tanır, sesli solfej yapar, eserleri analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | acemaşiran perdesinde karar veren mürekkep (birleşik) makamları kazanır, anailiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | hüseyniaşiran perdesinde karar veren mürekkep makamları tanır, örnek eserleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | yegah perdesinde karar veren mürekkep (birleşik) makamları tanır, seslendirir, analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | ileri seviyedeki mürekkep makamlarda etüt düzenler, büyük usuller hakkında bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İleri seviyedeki mürekkep makamlarda örnek eserleri analiz eder, karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Irak perdesinde karar veren makamlar Eviç ve Irak Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 2 | Ferahnak Makamı 32 zamanlı büyük usuller | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 3 | Irak perdesinde karar veren tüm makamların incelenmesi. | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 4 | Bestenigar makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 5 | Beste Isfahan Makamı 48 zamanlı sakil usulünün incelenmesi | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 6 | Acemaşiran perdesinde karar eden birleşik makamlar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 7 | şevkefza makamı 60 zamanlı yarım zencir 120 zamanlı zencir usulünün incelenmesi | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 8 | Acemaşiran perdesinde karar veren diğer makamların incelenmesi | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 9 | Hüseyni perdesinde karar veren mürekkep makamlar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 10 | Yegah perdesinde karar veren mürekkep makamlar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 11 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 12 | Genel Tekrar ve pekiştirme | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 13 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 14 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İleri seviyede makam bilgisini kazanır. | ||||||||||||
| 2 | Irak perdesinde karar eden makamları tanır, sesli solfej yapar, eserleri analiz eder. | ||||||||||||
| 3 | acemaşiran perdesinde karar veren mürekkep (birleşik) makamları kazanır, anailiz eder. | ||||||||||||
| 4 | hüseyniaşiran perdesinde karar veren mürekkep makamları tanır, örnek eserleri analiz eder. | ||||||||||||
| 5 | yegah perdesinde karar veren mürekkep (birleşik) makamları tanır, seslendirir, analiz eder. | ||||||||||||
| 6 | ileri seviyedeki mürekkep makamlarda etüt düzenler, büyük usuller hakkında bilgi kazanır. | ||||||||||||
| 7 | İleri seviyedeki mürekkep makamlarda örnek eserleri analiz eder, karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 4. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 1 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 272 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||