Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aydınlatma Tekniği ve Projesi | EEM 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere iç mekanlarda kullanılacak uygun aydınlatma tekniklerini ve tasarım yöntemlerini tanıtarak aydınlatma, zayıf ve kuvvetli akım tesisatlarını içeren, mevzuata uygun proje hazırlayabilir duruma gelmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Işık, Işık Kaynakları / İç mekanlarda Aydınlatma Tasarımı / Zayıf Akım ve Kuvvetli Akım tesisatlarının tasarım ve çizimi, sürücüler, PCB malzeme seçimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | Anlatım, | |
2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
3 | Fotometrik yasaları uygulamada kullanabilir | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın konusu, amacı ve türleri | |
2 | Işık ve Işığın yayılımı | |
3 | Fotometrik büyüklükler | |
4 | Fotometrik yasalar | |
5 | Görme olayı ve Fizyolojik-optik esaslar | |
6 | Konvansiyonel Işık kaynakları | |
7 | Yeni nesil Işık kaynakları | |
8 | Aydınlatma aygıtları | |
9 | Aydınlatmada malzeme seçimi ve sürücüler | |
10 | Aydınlatma hesabı | |
11 | Aydınlatma ve iç tesisat projesi esasları | |
12 | İç tesisat aygıt ve malzemeleri | |
13 | Hesaplar; gerilim düşümü, ısınma kontrolü, malzeme seçimi | |
14 | Proje hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Aydınlatma Tekniği", Prof.Dr.Muzaffer ÖZKAYA, Birsen Kitabevi, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | |||||||
2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | |||||||
3 | Fotometrik yasaları uygulamada kullanabilir | |||||||
4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | |||||||
5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | |||||||
6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | |||||||
7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | |||||||
8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | |||||||
9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |