Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrodalga Tekniği | EEM 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | EEM 204 |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikrodalga teorisi ve uygulamalarıyla ilgili temel bilgi düzeyine erişilmesi |
Dersin İçeriği | İletim Hatları, Dalga Kılavuzları, Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri, Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri, Mikrodalga Rezonatörler, Güç Bölücüler, yönlü kuplörler, Mikrodalga Filtreler, Aktif Mikrodalga Devreleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletim hatları ve dalga kılavuzları ile ilgili temel konuların kavranması | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uyumlandırma devrelerinin tasarım ve analizlerinin yapılabilmesi | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Temel filtre tasarımlarını yapabilmek | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Mikrodalga devre ve sistemleri içeren problemlerin çözülmesi | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel konularının tekrarı | |
2 | İletim Hatları | |
3 | İletim Hatları | |
4 | Dalga Kılavuzları | |
5 | Dalga Kılavuzları | |
6 | Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri | |
7 | Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri | |
8 | Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri | |
9 | Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri | |
10 | Mikrodalga Rezonatörler | |
11 | Güç Bölücüler, yönlü kuplörler | |
12 | Mikrodalga Filtreler | |
13 | Aktif Mikrodalga Devreleri | |
14 | Aktif Mikrodalga Devreleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. David M. Pozar, “Microwave Engineering”, Addision-Wesley Publishing Company 2. R.S. Elliott, An Introduction to Guided Waves and Microwave Circuits, Prentice-Hall 3. R. E. Collin, “Foundations for Microwave Engineering”, McGraw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletim hatları ve dalga kılavuzları ile ilgili temel konuların kavranması | |||||||
2 | Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uyumlandırma devrelerinin tasarım ve analizlerinin yapılabilmesi | |||||||
3 | Temel filtre tasarımlarını yapabilmek | |||||||
4 | Mikrodalga devre ve sistemleri içeren problemlerin çözülmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |