Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik III | EEM 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Elektronik-I ve Elektronik-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik dünyasında kullanılmakta olan kuvvetlendiricilerin kazancının modül ve frekansla değişimi, elektronmekanik sistemlerde geniş bir uygulama alanı olan geri besleme, kuvvetlendiriciye darbe biçiminde giriş uygulandığında çıkış işaretindeki bozulma, osilatörlerin çalışma prensibi ve çeşitleri konuları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı, geribesleme, Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı, Geniş bandlı kuvvetlendiriciler, Osilatörler, Aktif filtreler, Band söndüren filtreler, Gürültü ve distorsiyon |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek | Anlatım, | |
2 | Geri besleme çeşitlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Osilatörler çeşitlerini öğrenmek | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Filtre çeşitlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
2 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
3 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
4 | Seri gerilim ve akım geri beslemeleri | |
5 | Paralel akım ve gerilim geri beslemeleri | |
6 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
7 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
8 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
9 | Kuvvetlendiricilerde kazanç-band genişliği | |
10 | RC ve LC kompanzasyonu | |
11 | RC ve LC sinüs osilatörleri | |
12 | Dolup boşalma ve RC dolup boşalma osilatörleri | |
13 | Filtreler | |
14 | Gürültü ve distorsiyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik Devreler-II´, Sistem Yayıncılık 2. 1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik´, Sistem Yayıncılık 3. Robert Boylestad, Electronic Devices and Circuit Theory |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek | |||||||
2 | Geri besleme çeşitlerini öğrenmek | |||||||
3 | Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek | |||||||
4 | Osilatörler çeşitlerini öğrenmek | |||||||
5 | Filtre çeşitlerini öğrenmek | |||||||
6 | Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 13 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |