Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik | EEM 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek 2.Sayma metotlarına bağlı olarak değişik sayılandırma problemlerinde analiz yapabilmek ve çözüm bulabilmek 3.Ayrık yapılar (kümeler, permütasyon, bağıntılar, graf, ağaçlar) hakkında bilgi sahibi olmak 4.Algoritmik düşünme yeteneği kazanabilmek 5.Ayrık matematik uygulamaları ve modellerinin Elektrik Elektronik Mühendisliği problemlerine nasıl uyarlandığını görmek |
Dersin İçeriği | Elektrik Elektronik Mühendisliğindeki matematiksel tekniklere giriş, matematiksel mantık, ispat yöntemleri, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, sayı teorisi, graflar, ağaçlar ve ileri sayma teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | İspat yöntemleri ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Kümeler teorisi ile ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Fonksiyonlar ile ilgili temelleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
8 | Kriptoloji işlemlerini yapar ve şifrelenmiş metinleri çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ayrık MAtematiğe Giriş | Ders Notları |
2 | Mantık | Ders Notları |
3 | İspat Yöntemleri | Ders Notları |
4 | Küme Teorisi | Ders Notları |
5 | Bağıntılar | Ders Notları |
6 | Fonksiyonlar | Ders Notları |
7 | Fonksiyonlar | Ders Notları |
8 | Sayı Teorisi | Ders Notları |
9 | Modüler Matematik | Ders Notları |
10 | Şifreleme | Ders Notları |
11 | Şifreleme | Ders Notları |
12 | Sayma, Permütasyon, Kombinasyon | Ders Notları |
13 | Graf Teorisi ve Uygulamaları | Ders Notları |
14 | Graf Teorisi ve Uygulamaları | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin web sayfasından yayınlanmatadır. |
Ders Kaynakları | 1. Bilgisayar Mühendisliği Matematiği: Bilişim Matematiği ,Uygulamalı Ayrık Matematik, Rıfat ÇÖLKESEN 2. Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth Rosen 3. Ayrık Matematik, Şerife Büyükköse ve Özlem Çakır 4. Kesikli Matematik , Richard Jhonsonbaugh, Çev. Haşmet Gürçay
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | |||||||
2 | İspat yöntemleri ilgili temelleri öğrenir. | |||||||
3 | Kümeler teorisi ile ilgili temelleri öğrenir. | |||||||
4 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | |||||||
5 | Fonksiyonlar ile ilgili temelleri öğrenir. | |||||||
6 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir. | |||||||
7 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir. | |||||||
8 | Kriptoloji işlemlerini yapar ve şifrelenmiş metinleri çözer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 293 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,72 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |