Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine Giriş | EEM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | .. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bölüme yeni katılan öğrencilerin oryantasyonunu sağlamak, Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünde kullanılacak temel kavramları öğretmek, etik ve iş sağlığı ve güveniği konularında öğrencilerimizde farkındalık sağlamak. |
Dersin İçeriği | Elektrik-Elektronik Müh. meslek tanıtımı, Bölümün tanıtımı ve derslerin ilişkilerinden bahsedilmesi, Mühendislik Etiği, Birim Sistemleri, Doğru ve Alternatif Akım, Gerilim ve Akım Kaynakları,Ohm Kanunu, Kirchoff Yasaları,Devre Kavramı, Seri Devreler, Paralel ve Karmaşık Devreler,Yarıiletken Teknolojisi,Genel İş Sağlığı ve İş Güvenliği,Elektrikli Çalışmalarda İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve Elektrik Elektronik Mühendisliği meslekleri hakkında bilinçlenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Etik kavramlar ve davranışlar hakkında bilgi sahibi olur etik ilkeleri açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İş Güvenliği ve iş sağlığı konusunda kendisine farkındalık sağlar. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Sakarya Üniversitesi ve Bölümümüzün tanıtılması | |
2 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin tanıtılması | |
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinde alt bilim alanlarının tanıtılması | |
4 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin uygulama alanlarının tanıtılması | |
5 | Mühendislik Etiği | |
6 | Birim Sistemleri | |
7 | Temel Kavramlar ve Yasalar | |
8 | Temel Devre Elemanları, Gerilim ve Akım Kaynakları | |
9 | Temel devre elemanlarının paralel ve seri bağlanması | |
10 | Bilgisayar Desltekli Devre Analizi | |
11 | Ara sınav | |
12 | Doğru ve Alternatif Akım | |
13 | Yarıiletken Elemanların Temelleri | |
14 | Genel İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve Elektrik Elektronik Mühendisliği meslekleri hakkında bilinçlenir | |||||||
2 | Etik kavramlar ve davranışlar hakkında bilgi sahibi olur etik ilkeleri açıklar | |||||||
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | |||||||
4 | İş Güvenliği ve iş sağlığı konusunda kendisine farkındalık sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
5. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |