| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik-Elektronik Laboratuvarı II | EEM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Kemal Kalaycı, Arş. Gör İbrahim Mucuk, Arş Gör. Derya Kandaz, Arş. Gör. Selim İlhan | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Temel elektronik devrelerin ve kuvvetlendiricilerinin çalışma prensiplerini, gerçekleştirilen uygulamalar üzerinden, anlamasını sağlamak. | 
| Dersin İçeriği | Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Elektronik Elemanların Karakteristikleri, Temel Elektronik Devre Deneyleri, Yarıiletken Kuvvetlendiriciler, Deney Tasarımı | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
| 2 | Amaca özel deney tasarlar | Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | Simülasyon yapar | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Rapor hazırlar | Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvar Gereçlerinin Temel Elemanlar Üzerindeki Uygulamalarla Tanıtılması | |
| 2 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
| 3 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
| 4 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
| 5 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
| 6 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
| 7 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
| 8 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
| 9 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
| 10 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
| 11 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
| 12 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
| 13 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
| 14 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Duran Leblebici, Elektronik Elemanları; Seçkin Yayınları, 2007 2-M. Sait TÜRKÖZ, "Elektronik Devreler", Sistem Yayıncılık 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Amaca özel deney tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Simülasyon yapar | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Rapor hazırlar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 16 | 
| 1. Proje / Tasarım | 7 | 
| 2. Proje / Tasarım | 7 | 
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 6. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 7. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 8. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 9. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| 10. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 6 | 4 | 24 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||