Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı II | EEM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Kemal Kalaycı, Arş. Gör İbrahim Mucuk, Arş Gör. Derya Kandaz, Arş. Gör. Selim İlhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Temel elektronik devrelerin ve kuvvetlendiricilerinin çalışma prensiplerini, gerçekleştirilen uygulamalar üzerinden, anlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Elektronik Elemanların Karakteristikleri, Temel Elektronik Devre Deneyleri, Yarıiletken Kuvvetlendiriciler, Deney Tasarımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
2 | Amaca özel deney tasarlar | Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
4 | Simülasyon yapar | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Rapor hazırlar | Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar Gereçlerinin Temel Elemanlar Üzerindeki Uygulamalarla Tanıtılması | |
2 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
3 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
4 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
5 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
6 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
7 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
8 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
9 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
10 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
11 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
12 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
13 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
14 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Duran Leblebici, Elektronik Elemanları; Seçkin Yayınları, 2007 2-M. Sait TÜRKÖZ, "Elektronik Devreler", Sistem Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar | |||||||
2 | Amaca özel deney tasarlar | |||||||
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar | |||||||
4 | Simülasyon yapar | |||||||
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır | |||||||
6 | Rapor hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 9 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
6. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |