Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik II | EEM 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Elektronik-I |
Önerilen Seçmeli Dersler | Elektronik-III |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik-I dersinde öğrenilen yarıiletken elemanların kullanımlarını öğrenmek, BJT ve MOSFET elemanlarının kutuplanmaları, kuvvetlendirici olarak kullanılmaları, küçük işaret ve büyük işaret analizleri, duyarlılık analizleri, işlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulamaları. |
Dersin İçeriği | Isıl kararlılık |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Duyarlık analizini bilir, bir devrenin ısıl kararlılık analizini yapar | ||
2 | yarıiletken elemanların kutuplanmasını bilir, DC çözümlerini yapar | ||
3 | yarıiletken elemanların değişken işaret eşdeğerini çizer, küçük işaret analizini yapar | ||
4 | Opampı, iç yapısını anlar, opamp devrelerini çözer | ||
5 | güç kuvvetlendiricilerini sınıflandırabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgiler, Yarıiletken elemanlar hızlı tekrar, değerlendirme sistemi | |
2 | Isıl kararlılık | |
3 | Isıl kararlılık | |
4 | Kutuplama devreleri ve ısıl kararlılık açısından mukayesesi (Tek katlı, çok katlı) | |
5 | Kompanzasyonlu kutuplama devresi / Kısa sınav | |
6 | Kuvvetlendirici devreler, kazanç, giriş empedansı, çıkış empedansı kavramları | |
7 | Kuvvetlendiricilerin blok olarak analizi ve Ortak Emetörlü Kuvvetlendiriciler | |
8 | Ortak Bazlı ve Emetör Çıkışlı Kuvvetlendiriciler | |
9 | Bootstrap Kutuplama devresi ve Darlington bağlantı | |
10 | Vize | |
11 | Çok katlı kuvvetlendiricier | |
12 | Akım Kaynakları , Akım Aynası | |
13 | Opamp ve Opamp uygulamaları (Lineer / Non-lineer) | |
14 | Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Mehmet Sait Türköz - Elektronik 2. Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky - Electronic Devices and Circuit Theory |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Duyarlık analizini bilir, bir devrenin ısıl kararlılık analizini yapar | |||||||
2 | yarıiletken elemanların kutuplanmasını bilir, DC çözümlerini yapar | |||||||
3 | yarıiletken elemanların değişken işaret eşdeğerini çizer, küçük işaret analizini yapar | |||||||
4 | Opampı, iç yapısını anlar, opamp devrelerini çözer | |||||||
5 | güç kuvvetlendiricilerini sınıflandırabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 351 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |