| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Staj I | EEM 399 | 5 | 0 + 1 | 1 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fevzeddin ÜLKER, Arş.Gör. Kemal KALAYCI, Arş.Gör. Beki Murat AYDIN, Arş.Gör. Rıdvan Fırat ÇINAR | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ilgili dönem içerisinde ve öncesinde kazandığı teorik derslerin pratikte uygulaması ve pekiştirilmesi amacıyla yapılır. | 
| Dersin İçeriği | Öğretim hayatında aldıkları teorik bilgilerin uygulamasını şirket/şantiye vb. kurumların bakım ve onarım bölümlerinde görür. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme aletlerini tanır ve mevcut ölçme aletleri ile farklı parçaların ölçümünü yapar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Bakım ve onarım çalışmaları için bilgi sahibi olunur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bir cihaz veya parçanın bakım ve onarımı için yöntemleri öğrenir | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 4 | Atölye, fabrikada vb. yerlerde uyulması gereken iş güvenliği ve emniyet kurallarını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Edindiği teorik bilgileri atölye ortamında uygulamasını yapar. | Grupla Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı ve çalışma düzeni | |
| 2 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı ve çalışma düzeni | |
| 3 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı ve çalışma düzeni | |
| 4 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı ve çalışma düzeni | |
| 6 | Bakım ve onarım hakkında bilginin arttırılması | |
| 7 | Bakım ve onarım hakkında bilginin arttırılması | |
| 8 | Bakım ve onarım hakkında bilginin arttırılması | |
| 9 | Bakım ve onarımda pratik uygulamalar | |
| 10 | Bakım ve onarımda pratik uygulamalar | |
| 11 | Bakım ve onarımda pratik uygulamalar | |
| 12 | Teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi için çalışmalar | |
| 13 | Teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi için çalışmalar | |
| 14 | Teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi için çalışmalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Staj yapılan kurumdan elde edilen belge, katalog, teknik çizim, program dökümanları vs. kaynaklar | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme aletlerini tanır ve mevcut ölçme aletleri ile farklı parçaların ölçümünü yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Bakım ve onarım çalışmaları için bilgi sahibi olunur. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bir cihaz veya parçanın bakım ve onarımı için yöntemleri öğrenir | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Atölye, fabrikada vb. yerlerde uyulması gereken iş güvenliği ve emniyet kurallarını bilir. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Edindiği teorik bilgileri atölye ortamında uygulamasını yapar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Sözlü Sınav | 1 | 120 | 120 | 
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||