Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Temeller | INM 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme Temellerde, temel cinsine karar vermek, kesitin boyutlarını ve donatısını hesabetmek, gerekli tahkikleri ve çizimleri yapmak. |
Dersin İçeriği | Yönetmeliklerde temeller ile ilgili hükümlerin öğrenilmesi, Betonarme temellerin düşey ve yatay yük altında detaylı hesapları, tahkikleri, gerekli çizimlerin yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TS500 ve 2007 DBYBHY de temeller ile ilgili hükümleri öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Temel taban boyutlarının hesabını öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Duvar altı temellerin tasarımını öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Tekil temellerin tasarımını öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Sürekli temellerin tasarımını öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Radye temellerin tasarımını öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetmeliklerde zemin ve temel ile ilgili hükümler. | |
2 | Temel altında meydana gelen zemin gerilmesi dağılışlarının bulunması. | |
3 | Duvaraltı temellerin boyut ve donatısının hesabı. | |
4 | Simetrik ve Eksantrik Münferit Temeller | |
5 | Tek doğrultulu Sürekli Temellerin eksenel kuvvet altında çözümü | |
6 | İki doğrultulu Sürekli Temellerin eksenel kuvvet altında çözümü | |
7 | Deprem Tesirindeki Tek doğrultulu Sürekli temeller | |
8 | Deprem Tesirindeki İki doğrultulu Sürekli temeller | |
9 | Deprem Tesirindeki İki doğrultulu Sürekli temeller | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Temel tahkikleri ve gerekli çizimlerin yapılması | |
12 | Eksenel Kuvvet Tesirindeki Radye Temellerin hesabı | |
13 | Eksenel Kuvvet ve Moment Tesirindeki Radye Temellerin hesabı | |
14 | Eksenel Kuvvet ve Moment Tesirindeki Radye Temellerin hesabı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Temeller Des notları, Prof. Adil Altundal |
Ders Kaynakları | Temeller, Sadık Köseoğlu Temler, Prof. Dr. Uğur Ersoy |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TS500 ve 2007 DBYBHY de temeller ile ilgili hükümleri öğrenir. | |||||||
2 | Temel taban boyutlarının hesabını öğrenir. | |||||||
3 | Duvar altı temellerin tasarımını öğrenir. | |||||||
4 | Tekil temellerin tasarımını öğrenir. | |||||||
5 | Sürekli temellerin tasarımını öğrenir. | |||||||
6 | Radye temellerin tasarımını öğrenir. | |||||||
7 | ||||||||
8 | ||||||||
9 | ||||||||
10 | ||||||||
11 | ||||||||
12 | ||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |