Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yol Üstyapısı | INM 459 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Esnek yol üstyapılarının planlanması ve projelendirilmesi |
Dersin İçeriği | Üstyapı tabakaları.Bitümlü karışımlar.Esnek üstyapıların yapımı ve projelendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Esnek üstyapıyı oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir. | Anlatım, | |
2 | Bitümlü karışımlarda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder. | Anlatım, | |
3 | Bitümlü bağlayıcıların özelliklerini tanımak için uygulayacağı deneyleri bilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bitümlü sıcak karışımların tasarımını yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Sathi kaplamaların trafik değerleri açısından projelendirme esaslarını bilir ve proje verilerini kullanarak sathi kaplama dizaynını yapar. | Tartışma, Anlatım, | |
6 | AASHTO yöntemiyle esnek ve rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını; seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir ve üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı ve tabakaların tek tek kalınlıklarını tesbit eder. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yol üstyapı enkesitleri, tanımlar | |
3 | Üstyapıdaki tabakaların fonksiyonları | |
4 | Bitümlü karışımlarda kullanılan agregaların özellikleri | |
5 | Agregalara uygulanan deneyler | |
6 | Bitümlü bağlayıcılar, uygulanan deneyler | |
7 | Esnek üstyapılar | |
8 | Sathi kaplamalar | |
9 | Temel tabakaları | |
10 | SINAV | |
11 | Bitümlü karışım tabakaları | |
12 | Bitümlü sıcak karışımların özellikleri | |
13 | Bitümlü sıcak karışımların hesabı | |
14 | Esnek üstyapının dizaynı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yol Üstyapısı. Umar,F. Ağar,E., İTÜ İnş.Fakültesi Ders Notları,1985. |
Ders Kaynakları | 1.Yol Malzemeleri ve Uygulamaları, Tunç,A., Atlas, İstanbul, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Esnek üstyapıyı oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir. | 5 | 5 | |||||
2 | Bitümlü karışımlarda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder. | 5 | 5 | |||||
3 | Bitümlü bağlayıcıların özelliklerini tanımak için uygulayacağı deneyleri bilir. | 5 | 5 | |||||
4 | Bitümlü sıcak karışımların tasarımını yapar. | 5 | 5 | |||||
5 | Sathi kaplamaların trafik değerleri açısından projelendirme esaslarını bilir ve proje verilerini kullanarak sathi kaplama dizaynını yapar. | 5 | 5 | |||||
6 | AASHTO yöntemiyle esnek ve rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını; seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir ve üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı ve tabakaların tek tek kalınlıklarını tesbit eder. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |