Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Performansa Dayalı Tasarım INM 466 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Depreme dayanıklı yapıların tasarımında halen kullanılmakta olan dayanım esaslı tasarımdan, yakın gelecekte deprem yönetmeliklerine tamamen girecek olan performansa dayalı tasarım felsefesini öğretmek.

Dersin İçeriği

Performans Kavramı, Moment-Eğrilik İlişkisi, Tek Serbestlik Dereceli Sistemlerin İnelastik Davranışı, Modal Analiz, Statik İtme (Pushover Analizi), Türkiye Bina Deprem Yönetmeliğine Göre Mevcut Yapıların Performanslarının Belirlenmesi, Doğrusal Elastik Yöntem, Doğrusal Elastik Olmayan Yöntem

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler dayanıma göre tasarım felsefesinin içeriğini öğrenir. Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dayanım azaltma, süneklik, dayanım fazlalığı kavramlarını kavrar. Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Performans kavramını kavrar. Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Performansa göre tasarım felsefesini yorumlar. Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
5
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Tek Serbestlik Dereceli Sistemler
3 Çok Serbestlik Dereceli Sistemler
4 Dinamik Tepkinin Sayısal Çözümlemesi
5 Deprem Etkisi Altında Binaların Değerlendirilmesi ve Tasarımı için genel Esaslar
6 Beton ve Donatı Malzeme Modelleri
7 Moment-Eğrilik İlişkisi
8 Moment-Eğrilik İlişkisi Xtract – SAP2000
9 Ara Sınav
10 Moment-Eğrilik İlişkisi Örnekler
11 Performans Kavramı
12 Statik İtme Analizi (Pushover Analiz)
13 Statik İtme Analizi (Pushover Analiz)
14 Betonarme Bina Performansının Doğrusal Olmayan Yöntem ile Belirlenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 8
1 Öğrenciler dayanıma göre tasarım felsefesinin içeriğini öğrenir. 0 0
2 Dayanım azaltma, süneklik, dayanım fazlalığı kavramlarını kavrar.
3 Performans kavramını kavrar.
4 Performansa göre tasarım felsefesini yorumlar.
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
dersAKTSKredisi 4