Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Onarım ve Güçlendirme | INM 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Depremden zarar gören mühendislik yapılarının hasar tespitinin yapılması, değerlendirilmesi, onarım ve güçlendirme yönteminin seçilerek uygulama adımlarının belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Deprem ve etkileri, hasar türleri, hasar nedenleri, tahribatlı ve tahribatsız deneyler, onarım malzemeleri, uygulama esasları, güçlendirme yöntemleri, betonarme ve çelik mantolama, iç ve dış betonarme perde eklenmesi, FRP-karbon şeritlerin kullanımı, yığma yapıların güçlendirilmesi, yapısal modelleme teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapıların deprem davranışını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yapılarda deprem hasarlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Onarım ve güçlendirme malzemelerinin kullanım şekillerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Güçlendirme yöntemlerine karar verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Deprem Yönetmeliğinin ilgili bölümlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Mühendislik problemlerine genel bakış | |
2 | Yapılarda hasara neden olan faktorler | |
3 | Yapılarda deprem etkileri | |
4 | Yapılarda hasar belirlenmesi ve sınıflandırılması | |
5 | Mevcut yapıların değerlendirilmesi | |
6 | Tahribatlı ve tahribatsız deneyler | |
7 | Onarım/güçlendirme malzemeleri | |
8 | Onarım/güçlendirme uygulama esasları | |
9 | Güçlendirmede Betonarme kullanımı | |
10 | Güçlendirmede çelik şeritlerin ve FRP şerit/kumaşların kullanımı | |
11 | Yapısal modelleme teknikleri | |
12 | Yığma yapıların güçlendirilmesi | |
13 | Tarihi yapıların güçlendirilmesi | |
14 | Güçlendirme uygulamaları, Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zekai Celep, Nahit Kumbasar, "Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı", Beta Basım Yayım Dağıtım, 2015 |
Ders Kaynakları | Halit Demir, “Depremden Hasar Görmüş Betonarme Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İTÜ. Matbaası, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapıların deprem davranışını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
2 | Yapılarda deprem hasarlarını belirler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Onarım ve güçlendirme malzemelerinin kullanım şekillerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
4 | Güçlendirme yöntemlerine karar verir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
5 | Deprem Yönetmeliğinin ilgili bölümlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |