Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Temini ve Çevre Sağılığı | INM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gamze Tuncer |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su getirilmesi ve kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili teorik ve pratik bilgiler verilmesi |
Dersin İçeriği | Su temini sistemi, nüfus tahmini hesapları, içmesuyu özellikleri, su kaynaklarının ve suların derlenmesi, suların isalesi, hazneler, şebeke sistemleri, çevre sağlığı tesisleri, kullanılmış su kanalları, yağmur suyu kanalları, birleşik sistem kanalları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Su temini sistemleri ve kullanılmış sular ile yağmur suyu kanallarının özellikleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
3 | Su getirilmesi ve Kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili yapıların hesap esasları ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma | Grupla Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su Temini Sistemi, Nüfus Tahmini Hesapları, İçmesuyu Özellikleri | |
2 | Su Temini Sistemi, Nüfus Tahmini Hesapları, İçmesuyu Özellikleri | |
3 | Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi | |
4 | Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi | |
5 | Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi | |
6 | Suların İsalesi | |
7 | Suların İsalesi | |
8 | Hazneler | |
9 | Şebekeler Sistemleri | |
10 | Şebekeler Sistemleri | |
11 | Çevre Sağlığı Tesisleri | |
12 | Kullanılmış Su Kanalları | |
13 | Yağmur Suyu Kanalları | |
14 | Birleşik Sistem Kanalları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SU TEMİNİ VE ÇEVRE SAĞ. I Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR |
Ders Kaynakları | 1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., ‘Elements of Water Supply and Wastewater Disposal’, John Wiley. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
2 | Su temini sistemleri ve kullanılmış sular ile yağmur suyu kanallarının özellikleri ile ilgili bilgi kazandırmak | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
3 | Su getirilmesi ve Kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili yapıların hesap esasları ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |