Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Trafik Mühendisliği | INM 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZELİHA ÇAĞLA KUYUMCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Trafik mühendisliği etüdleri ve Trafik mühendisliği elemanlarının planlanması ve projelendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Trafik akımında temel ilişkiler. Trafik mühendisliği etüdleri. Kavşaklar. Trafik sinyalizasyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Trafik mühendisliği etüdleri. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Trafik mühendisliği yapılarının planlanması ve projelendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Trafik mühendisliği terimleri, Araç karakteristikleri | |
3 | Trafik akımında temel ilişkiler | |
4 | Zaman-mesafe grafiği, Zaman ve mesafe ortalama hızları, Zaman ve mesafe aralıkları | |
5 | Hacim karakteristikleri | |
6 | Trafik mühendisliği etüdleri | |
7 | Trafik mühendisliği etüdleri | |
8 | Trafik mühendisliği etüdleri | |
9 | Kavşaklar | |
10 | Kavşaklar | |
11 | Kavşaklarda trafik kontrolu | |
12 | Trafik sinyalizasyonu | |
13 | Sinyalizasyonun temel prensipleri ve analiz yöntemleri | |
14 | Webster yöntemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Trafik Mühendisliği ve Uygulamaları, Tunç,A.,Atlas, İstanbul, 2003. 2.Papacostas,C.S.,Prevedouros,P.D.,Trans.Eng. and Traffic Analysis,Wiley,1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Trafik mühendisliği etüdleri. | 5 | 5 | |||||
2 | Trafik mühendisliği yapılarının planlanması ve projelendirilmesi. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 3 | 0 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |