Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | INM 498 | 8 | 0 + 4 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | 1.9 Ortalama ve 180 AKTS |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karmaşık bir mühendislik problemini çözebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci danışmanıyla birlikte belirlediği karmaşık bir mühendislik problemini konu edinerek bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karmaşık bir problemin tanımı ve önemi iyi ifade edilmiş mi, ilgili standartlar belirtilmiş mi ? | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Metod iyi ifade edilmiş mi, problemin çözümüne yönelik uygun analiz ve modelleme yöntemleri kullanılmış mı? | Grupla Çalışma, Gözlem, | |
3 | Gerçekçi kısıtlar altında uygulama hazırlanmış mı, sonuçların analizi ve yorumlanması yeterli mi ? | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çalışma, mühendislik etik ve yazım kurallarına uygun mu ? | Anlatım, | |
5 | Danışman gözetiminde bireysel veya ortak çalışma becerisi yeterli mi, iş zaman planına uyulmuş mu ? | Problem Çözme, Gözlem, | |
6 | Sunum performansı | Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | |
2 | Literatür tarama | |
3 | Literatür tarama | |
4 | Literatür tarama | |
5 | Literatür tarama | |
6 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
7 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
8 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
9 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
10 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
11 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
12 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
13 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
14 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karmaşık bir problemin tanımı ve önemi iyi ifade edilmiş mi, ilgili standartlar belirtilmiş mi ? | |||||||
2 | Metod iyi ifade edilmiş mi, problemin çözümüne yönelik uygun analiz ve modelleme yöntemleri kullanılmış mı? | |||||||
3 | Gerçekçi kısıtlar altında uygulama hazırlanmış mı, sonuçların analizi ve yorumlanması yeterli mi ? | |||||||
4 | Çalışma, mühendislik etik ve yazım kurallarına uygun mu ? | |||||||
5 | Danışman gözetiminde bireysel veya ortak çalışma becerisi yeterli mi, iş zaman planına uyulmuş mu ? | |||||||
6 | Sunum performansı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |