| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj II | INM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Öğrenciler 4. yarıyılın sonunda 20 iş günü Yapı Stajı’nı yapmak zorundadırlar. Yapı stajı genel mahiyette olup; İnşaat Mühendisliği bölümü öğrencileri, bina inşaatı, köprü inşaatı, drenaj inşaatı, baraj inşaatı, kazıklı temel inşaatı gibi uygulamalarda Yapı stajlarını yapabilirler. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
| Dersin Yardımcıları | Gamze Demirtaş, Derya Sadak, İrfan Şehrullah Öztürk, Furkan Abdurrahman Sarı |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin okulda öğrenmiş oldukları teorik bilgilerin pratik uygulamalarla bütünleştirilmesi ve profesyonel mühendisliğin anlaşılması. |
| Dersin İçeriği | İnşaat Mühendisliği´nin yapı ve ulaştırma ya da hidrolik uzmanlık alanlarında uygulamalı eğitimler. Uygulamalı eğitimler bürolarda, şantiyelerde ya da laboratuarlarda gerçekleştirilebilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu ve özel kuruluşların organizasyon yapısını tanıyacaklardır. | Anlatım, | |
| 2 | Multidisipliner ortamlarda çalışmayı öğreneceklerdir. | Tartışma, | |
| 3 | Mesleki etik değerleri uygulamalı öğreneceklerdir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | İnşaat Mühendisliği´nin çalışma alanlarını ve uzmanlıklarını daha iyi öğreneceklerdir. | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Staj yapacağı kurumların araştırılması | |
| 2 | Kurumlara müracatların yapılması | |
| 3 | Staj kabul yerlerinin değerlendirilmesi | |
| 4 | Uygun staj yerlerinin ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi | |
| 5 | Staj dokümanlarının toplanması | |
| 6 | İlgili staj biriminden onayların alınması | |
| 7 | Staja başlama | |
| 8 | Staj uygulamaları | |
| 9 | Staj uygulamaları | |
| 10 | Defterlerin doldurulması | |
| 11 | Defter onaylarının alınması | |
| 12 | Ek raporların hazırlanması | |
| 13 | Defterlerin bölüme teslim edilmesi | |
| 14 | Staj sınavının yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Staj komisyon başkanlığının hazırlamış olduğu staj esasları. Staj esasları bölüm internet sayfasında bulunmaktadır. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu ve özel kuruluşların organizasyon yapısını tanıyacaklardır. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Multidisipliner ortamlarda çalışmayı öğreneceklerdir. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Mesleki etik değerleri uygulamalı öğreneceklerdir. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | İnşaat Mühendisliği´nin çalışma alanlarını ve uzmanlıklarını daha iyi öğreneceklerdir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 24 | 24 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 36 | 36 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 36 | 36 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||