| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Termodinamik | CVM 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Mühendislik uygulamaları için temel termodinamik kanunları çerçevesinde kavramların verilmesi ve problem çözümlerinin gerçekleştirilmesi. |
| Dersin İçeriği | Termodinamiğin temel kavramları, saf maddenin özelikleri, termodinamiğin yasaları ve çözümlemeleri, ısı transfer yöntemleri, kimyasal reaksiyonlar ve yanma olayı, entropi kavramı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Saf madde özeliklerine hakimdir ve diyagramları kullanır.Atmosfer termodinamiğiyle ilgili basınç, sıcaklık ve denge olaylarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Termodinamik yasaları ve ısı transferlerini bilir ve bunlarla ilgili mühendislik problemlerini çözer |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Termodinamiğin temel kavramları | |
| 2 | Sistemler, hal ve denge | |
| 3 | Hal değişimleri ve çevrimler | |
| 4 | Basınç, sıcaklık ve Termodinamiğin sıfırıncı yasası | |
| 5 | Saf madde ve fazları | |
| 6 | Faz değişiminin gerçekleştiği hal değişimleri için Özelik diyagramlarının kullanımı | |
| 7 | P-V-T Yüzeyi ve Özelik Tabloları | |
| 8 | Mükemmel gaz hal denklemleri | |
| 9 | Termodinamiğin birinci yasası: Kapalı sistemler (Isı geçişi ve iş) | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Termodinamiğin birinci yasası: Kapalı sistemler (Isı geçişi ve iş) | |
| 12 | Termodinamiğin ikinci yasası | |
| 13 | Kimyasal reaksiyonlar ve Yanma olayı | |
| 14 | Entropi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. Yunus A. Çengel , Michael A. Boles
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Saf madde özeliklerine hakimdir ve diyagramları kullanır.Atmosfer termodinamiğiyle ilgili basınç, sıcaklık ve denge olaylarını bilir. | 0 | ||||||||||||||||||||||
| 2 | Termodinamik yasaları ve ısı transferlerini bilir ve bunlarla ilgili mühendislik problemlerini çözer | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 167 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||