Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | ISL 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konunun teorik altyapısının gözden geçirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | İşletmecilikte o konunun kullanımının açıklanması ve öğretilmesi | Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | Farklı problemlerin çözülmesi ile konunun ve uygulaması ve pekiştirilmesi | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşletmecilikle ilgili matematiksel kavramların öğretilmesi | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Denklemler | |
2 | Doğrusal Denklemler | |
3 | Doğrusal Denklemler | |
4 | Kuadratik Denklemler | |
5 | Eşitsizlikler | |
6 | Başabaş Noktası Analizi | |
7 | Başabaş Noktası Analizi | |
8 | Başabaş Noktası Analizi | |
9 | Pazar Denge Noktası Analizi | |
10 | Türevler ve İşletme Uygulamaları | |
11 | Türevler ve İşletme Uygulamaları | |
12 | Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları | |
13 | Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları | |
14 | Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konunun teorik altyapısının gözden geçirilmesi | |||||||||
2 | İşletmecilikte o konunun kullanımının açıklanması ve öğretilmesi | |||||||||
3 | Farklı problemlerin çözülmesi ile konunun ve uygulaması ve pekiştirilmesi | |||||||||
4 | İşletmecilikle ilgili matematiksel kavramların öğretilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |