Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik ve Modern Dönem Ahlak Felsefesi Seçme Metinleri FBD 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Ahlak Felsefesi Problemleri

Klasik Din Felsefesi Metinleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin klasik ve modern dönem temel ahlak felsefesi metinlerini tanımasını, okumasını, anlamasını ve yorumlamasını sağlamak

Dersin İçeriği

Antik Yunan, Orta Çağ ve modern döneme ait ahlak felsefesi seçkileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. Beyin Fırtınası, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 John Rawls, “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy” ve John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy”
3 Sokrates, Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon
4 Platon, Devlet
5 Platon, Devlet
6 Aristoteles, Nikomakhos’a Etik
7 Aristoteles, Nikomakhos’a Etik
8 Vize
9 Epiküros, Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri, Cicero: Yasalara Dair, Aquinas: Summa Contra Gentiles'ten bazı bölümler
10 John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”, “The Problems of Modern Moral Philosophy”, “The Relation between Religion and Science”.
11 Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri
12 Kant: Ethica
13 Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri
14 Mill: Faydacılık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

John Rawls,  “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy”

John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy”

Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon

 Platon: Devlet

Aristoteles:Nikomakhos’a Etik

Epiküros: Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri,

Cicero: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/yasalara-dair/-500.html

Aquinas: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/summa-contra-gentiles.html 

John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”,

John Rawls, “The Problems of Modern Moral Philosophy”,

John Rawls, “The Relation between Religion and Science”

Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri

Kant:Ethica

Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri 

Mill: Faydacılık

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar 4 4 4 5 0 4 2 0 0
2 Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar 4 4 4 4 1 4 1 0 0
3 Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. 4 4 4 2 1 4 2 0 0
4 Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. 4 4 4 4 2 4 1 0 0
5 Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. 4 4 4 2 2 4 1 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 14 3 42
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Performans Görevi (Seminer) 2 7 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6