Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Klarnet) | CKL 407 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırma. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarında repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin göxterilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | ||
4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | ||
5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | ||
6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
2 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
3 | Kürdili hicazkar saz semai 1.ve2.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
4 | Kürdili hicazkar saz semai 3.ve 4.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi i | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
5 | Nikriz sirto(Cemil bey) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
6 | Çargah sirto (Mehçül) tekrar dinletilmes ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
7 | Çargah sirto (Mehçül)Tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
8 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
9 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
10 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 1.ve2.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
11 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 3.ve4.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
12 | Neveser Makamı seyir ve peşrev (neyzen yusuf paşa) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
13 | NeveserMakamı beste (Dede efendi) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
14 | GENEŞ TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Türköğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | |||||||||||
5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |