Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı V (Klarnet) CKL 407 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

  Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak

  Klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek 

  ilgili alan derslerine katkı sağlamak

 Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olmak

  Klarnetle eşlik bilincini kazandırma.

Dersin İçeriği

Türk Müziği makamlarında   repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi 

Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai  aranağme  koda  oyun havası  hakkında teorik bilgi ve  icrasının gösterilmesi

Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin göxterilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması.
2 Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması.
3 Nikriz makamı icra becerisi kazanılması.
4 Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması.
5 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması.
6 Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması.
7 Neveser makamı icra becerisi kazanılması.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
2 Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
3 Kürdili hicazkar saz semai 1.ve2.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
4 Kürdili hicazkar saz semai 3.ve 4.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi i TRT Türk müziği repertuar arşivi
5 Nikriz sirto(Cemil bey) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
6 Çargah sirto (Mehçül) tekrar dinletilmes ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
7 Çargah sirto (Mehçül)Tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
8 Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
9 Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
10 Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 1.ve2.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
11 Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 3.ve4.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi
12 Neveser Makamı seyir ve peşrev (neyzen yusuf paşa) dinletilmesi ve icra edilmes. TRT Türk müziği repertuar arşivi
13 NeveserMakamı beste (Dede efendi) dinletilmesi ve icra edilmes. TRT Türk müziği repertuar arşivi
14 GENEŞ TEKRAR
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı 

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi.

Ders Kaynakları

 TürkMüziği Klarnet eğitimi  metin gülsün   

İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı  Türköğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması.
2 Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması.
3 Nikriz makamı icra becerisi kazanılması.
4 Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması.
5 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması.
6 Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması.
7 Neveser makamı icra becerisi kazanılması.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5