Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları ve Çocuk Gelişimi | THO 427 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Gül EKEMEN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk oyunlarının çocukların gelişimi üzerindeki önemi ve faydalarını anlatmak. Çocukların halk oyunları yoluyla denge, koordinasyon ve fiziksel güç gibi motor becerilerini geliştirmenin yollarını aktarmak. |
Dersin İçeriği | Türk halk oyunları ve Çocuk gelişimi uygulama örnekleri, performans geliştirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi alanında bilgi ve farkındalık sahibi olma | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal becerileri destekleme, sahne performansı ve özgüven gelişimi konularında yetkinlik kazanma | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları ve Çocuk Gelişimi İlişkisi | |
2 | Oyun Tabanlı Öğrenme ve Çocuk Gelişimi | |
3 | Türk Halk Oyunları ve Motor Gelişimi | |
4 | Halk Oyunlarının Koordinasyon Üzerine Etkisi | |
5 | Sosyal Becerilerin Gelişimi ve Türk Halk Oyunları | |
6 | Türk Halk Oyunlarının çocukların duygusal gelişimine etkileri | |
7 | Türk Halk Oyunları ve Dil Gelişimi | |
8 | Kültürel Kimlik ve Türk Halk Oyunları | |
9 | Halk Oyunları Etkinliklerinin Planlanması ve Uygulanması | |
10 | Halk Oyunları ve Özgüven Gelişimi | |
11 | Oyun ve Drama Teknikleriyle Türk Halk Oyunları | |
12 | Dans ve etkinlik örnekleri | |
13 | Etkinlik geliştirme ve uygulama | |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuçlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi alanında bilgi ve farkındalık sahibi olma | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
2 | fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal becerileri destekleme, sahne performansı ve özgüven gelişimi konularında yetkinlik kazanma | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |