Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dans Teknolojileri | THO 425 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Teknolojinin ne olduğunu, tarihsel gelişim çerçevesinde üretilen teknolojilerin sahne sanatları ve dans özelindeki kullanım alanlarını öğretmek ve sektörel bazda dünyada yapılan uygulamaları takip etme ve kullanma konusunda farkındalık yaratmak. |
Dersin İçeriği | Sahnede kullanılan teknolojilerin kronolojik gelişimi ve dans performanslarda kullanımının örneklerle anlatılması, teknoloji kullanımıyla dans koreografisi hazırlama ve performansın sergilenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji kavramını ve tarihsel gelişimini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sahne sanatları dans özel alanında kullanılan teknolojileri örneklendirebilir. | Örnek Olay, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Seçtiği bir teknolojiyi kullanarak bir dans koreografisi hazılayabilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji kavramının tanımı, teknolojinin tarihsel gelişimi | |
2 | Dansta teknoloji kullanımı: İlksel teknolojiler | |
3 | Dansta teknoloji kullanımı: Görüntü kayıt teknolojileri | |
4 | Dansta teknoloji kullanımı: Bilgisayar, İnternet ve Ağ teknolojileri | |
5 | Dansta teknoloji kullanımı: Yansıtma ve Hologram teknolojileri | |
6 | Dansta teknoloji kullanımı: Algılayıcı (Sensör) teknolojileri | |
7 | Dansta teknoloji kullanımı: Hareket yakalama teknolojileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dansta teknoloji kullanımı: Robotik teknolojileri | |
10 | Dansta teknoloji kullanımı: Alternatif gerçeklik evrenleri (Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik, Karma Gerçeklik) | |
11 | Dansta teknoloji kullanımı: Yapay zeka | |
12 | Performans sunumları: Öğrenci koreografileri | |
13 | Performans sunumları: Öğrenci koreografileri | |
14 | Genel Tekrar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknoloji kavramını ve tarihsel gelişimini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | ||||||
2 | Sahne sanatları dans özel alanında kullanılan teknolojileri örneklendirebilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Seçtiği bir teknolojiyi kullanarak bir dans koreografisi hazılayabilir. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |