Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roma Krallık ve Cumhuriyet Tarihi | TAR 348 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Roma kentinin kuruluşu MÖ.753 yılından itibaren Principatus dönemi başlangıcı olan MÖ. 27 yılına kadarki sürecin tarihini ana hatlarıyla işleyerek Roma tarihinin idari, sosyal ve kültürel yapısındaki gelişimi hakkında genel bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Roma kenti MÖ. 753 yılından Principatus dönemi başlangıcı MÖ. 27 yılına kadarki sürecini siyasi, askeri ve kültürel gelişmeler çerçevesinde ana hatlarıyla ele alınmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel bir eski Roma tarihi bilgisine sahip olur. | ||
2 | Eski Roma toplumunun gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
3 | Eski Roma tarihine ilişkin temel antik ve modern kaynakları kullanabilmeyi öğrenir. | ||
4 | Eski Roma coğrafyasının kültürel ve sosyal çevresini öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roma Coğrafyası | |
2 | Erken ve Geç Krallık Dönemleri | |
3 | Krallıktan Cumhuriyet Dönemi’ne Geçiş | |
4 | Sınıf Mücadeleleri | |
5 | Samnit ve Büyük Latin Savaşları | |
6 | Roma’nın İtalya Hakimiyeti | |
7 | Birinci Pön Savaşı | |
8 | İkinci Pön Savaşı | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Roma’nın Anadolu’ya Müdahalesi | |
11 | Üçüncü Pön Savaşı ve Roma’nın Anadolu’da Eyalet Kurma Süreçleri | |
12 | İç Karışıklıklar | |
13 | Geç Cumhuriyet Dönemi Tarihsel Olayları: Mithradates VI Eupator ile Savaş, Spartacus Ayaklanması, Pharsalos Savaşı, Caesar’ın Öldürülmesi | |
14 | Actium Savaşı ve Octavianus’un İmparator Oluşu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. T. Boatwright, Romalıların Kısa Tarihi, çev.: İ. Kısacık. İstanbul: Alfa Yayınları, 2022. C. Bosch, Roma Tarihi’nin Ana Hatları: 1. Kısım Cumhuriyet Devri, çev.: S. Atlan, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 2020. K. Lomas, Roma'nın Yükselişi: Demir Çağı’ndan Kartaca Savaşlarına (M.Ö. 1000 – M.Ö. 264, çev.: U. C. Ardal, İstanbul: Kronik Yayınevi, 2022.R. T. Ridley, History of Rome, a documented analysis. 1987. Eutropius, Roma Tarihinin Özeti. Çev. Ç. Menzilcioğlu. Titus Livius, Roma Tarihi. Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Çev. Sabahat Şenbark Ammianus Marcellinus, Roma Tarihi. 2019. Çev. S. Özgüler Polybios, Akdeniz Dünyası ve Roma'nın Yükselişi - 1 ve 2.Kitap. Alfa Yayınları 2022. Çev. O. Yarlıgaş P.N. Hunt, Roma'nın Büyük Düşmanı. Kronik Yayınları. Çev. S. Özgüler.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel bir eski Roma tarihi bilgisine sahip olur. | |||||||||||
2 | Eski Roma toplumunun gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | Eski Roma tarihine ilişkin temel antik ve modern kaynakları kullanabilmeyi öğrenir. | |||||||||||
4 | Eski Roma coğrafyasının kültürel ve sosyal çevresini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|