Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | SOS 413 | 7 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin toplumsal konulara karşı duyarlılıklarını arttırmak ve sosyal sorunların çözüme yönelik gönüllülük bilinci kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük Kavramı; Bireysel ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları Temel Gönüllülük Alanları (Afet Ve Acil Durum, Çevre, Eğitim Ve Kültür, Spor, Sağlık Ve SosyalHizmetler Vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme Ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar Da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler Ve İlkeler,Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler Ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı kişi ve guruplarla uyumlu çalışabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sivil Toplum kavramı hakkında genel tarihsel bir bakış sunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Etik değerlere bağlı kalmak. Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Toplumsal konulara duyarlılık gösterir; dayanışma, etkili iletişim yöntemlerini kullanma, öz değerlendirme becerileri, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüveni gelişir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Gönüllülük kavramı ve deneyimleri hakkında bilgi ve deneyim edinebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Sivil topluma kavramsal ve tarihsel bakış | |
3 | Sosyal Sorumluluk – Gönüllülük: Tanım ve toplumsal bağlam | |
4 | Dünyada ve Türkiye’de iyi uygulama Örnekleri | |
5 | Gönüllü Projeler Geliştirme ve Uygulama | |
6 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
7 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
10 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
11 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
12 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
13 | Saha Katılımların Sunumları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Der. Emre Erdoğan vd., TÜRKİYE’DE GÖNÜLLÜLÜK: DENEYİMLER, SINIRLILIKLAR VE YENİ AÇILIMLAR Edt. Fatih Muhammed ÇAKMAK ve Muhammed ORUÇ, TÜRKİYE’DE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE GÖNÜLLÜLÜK RAPORU Edt. Murat Şentürk, GÖNÜLLÜLÜK ve GÖNÜLLÜLERLE BİRLİKTE ÇALIŞMAK Kollektif, TÜRKİYE'NİN GÖNÜLLÜ GÜCÜ SİVİL TOPLUM GÖNÜLLÜLERİYLE SÖZLÜ TARİH GÖRÜŞMELERİ Danijela Matorčević and Aleksandra Gligorović, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı kişi ve guruplarla uyumlu çalışabilmek. | 5 | 2 | ||||||||||
2 | Sivil Toplum kavramı hakkında genel tarihsel bir bakış sunabilir. | 2 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Etik değerlere bağlı kalmak. Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak | 1 | |||||||||||
4 | Toplumsal konulara duyarlılık gösterir; dayanışma, etkili iletişim yöntemlerini kullanma, öz değerlendirme becerileri, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüveni gelişir | ||||||||||||
5 | Gönüllülük kavramı ve deneyimleri hakkında bilgi ve deneyim edinebilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|