Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | SOS 413 | 7 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlılığını artırmak, sosyal sorumluluk ve gönüllülük kavramlarını kuramsal ve uygulamalı olarak kavratmak, sivil toplum bilinci geliştirmek ve aktif yurttaşlık becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal sorumluluk ve gönüllülük kavramları Sosyal sermaye, yurttaşlık ve toplumsal katılım Kurumsal sosyal sorumluluk Etik ilkeler ve gönüllülük STK'lar, kamu kurumları, yerel yönetimler Afet, çevre, eğitim, sağlık alanlarında gönüllülük Dijital gönüllülük ve sosyal medya Saha temelli proje geliştirme ve uygulama |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal sorumluluk ve gönüllülük kavramlarını sosyolojik kuramlarla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel ve kurumsal gönüllülük biçimlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki ve toplumsal değerleri sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal sorunlara yönelik bir gönüllülük projesi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal sorunlara yönelik bir gönüllülük projesi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve kavramsal çerçeve | |
2 | Sosyal sorumluluk nedir? | |
3 | Sosyal sermaye ve yurttaşlık | |
4 | Bireysel ve kurumsal sosyal sorumluluk | |
5 | Gönüllülük: Kavram, tarih, düzeyler | |
6 | Etik ilkeler ve geleneksel değerler | |
7 | Kurumsal sosyal sorumluluk: Eleştiriler | |
8 | STK'lar ve kamu çalışmalarında gönüllülük | |
9 | Ara sınav | |
10 | Ara sınav | |
11 | Proje fikri geliştirme | |
12 | Proje uygulaması | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Der. Emre Erdoğan vd., TÜRKİYE’DE GÖNÜLLÜLÜK: DENEYİMLER, SINIRLILIKLAR VE YENİ AÇILIMLAR Edt. Fatih Muhammed ÇAKMAK ve Muhammed ORUÇ, TÜRKİYE’DE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE GÖNÜLLÜLÜK RAPORU Edt. Murat Şentürk, GÖNÜLLÜLÜK ve GÖNÜLLÜLERLE BİRLİKTE ÇALIŞMAK Kollektif, TÜRKİYE'NİN GÖNÜLLÜ GÜCÜ SİVİL TOPLUM GÖNÜLLÜLERİYLE SÖZLÜ TARİH GÖRÜŞMELERİ Danijela Matorčević and Aleksandra Gligorović, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal sorumluluk ve gönüllülük kavramlarını sosyolojik kuramlarla ilişkilendirir. | 5 | 2 | ||||||||||
2 | Bireysel ve kurumsal gönüllülük biçimlerini analiz eder. | 2 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki ve toplumsal değerleri sorgular. | 1 | |||||||||||
4 | Sosyal sorunlara yönelik bir gönüllülük projesi geliştirir. | ||||||||||||
5 | Sosyal sorunlara yönelik bir gönüllülük projesi geliştirir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|