Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Personel Yönetimi | IKY 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, çağdaş kamu personel yönetiminin ilkeleri, kamu personel rejimimizin yapısı ve işleyişi, hizmet içi eğitim, personelin değerlendirilmesi ve mesleki etik ilkeler hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kamu personel yönetimine giriş, KPY'ye egemen olan ilkeler, kamu hizmetine giriş ve istihdam biçimleri, memurların statüsü, disiplin mevzuatı, memurların yargılanması, hizmet içi eğitim, personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu, kamu yönetiminde etik |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu personel yönetimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Kamu personel yönetimine ilişkin yasal mevzuatı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Kamu personel rejimimizin sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Mesleki etik ilkeleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu personel yönetimine giriş | Ders Notları |
2 | Kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler (I): Liyakat, kariyer, sınıflandırma. | Ders Notları |
3 | Kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler (II): Eşitlik, tarafsızlık, güvence, adil ve yeterli ücret. | Ders Notları |
4 | Türk kamu personel rejiminin özellikleri ve istihdam biçimleri | Ders Notları |
5 | Kamu hizmetine giriş | Ders Notları |
6 | Kamu görevlilerinin statüsü (I) | Ders Notları |
7 | Kamu görevlilerinin statüsü (II) | Ders Notları |
8 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | Ders Notları |
9 | Memurların yargılanması | Ders Notları |
10 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | Ders Notları |
11 | Norm kadro uygulamaları | Ders Notları |
12 | Personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu | Ders Notları |
13 | Kamu personel yönetiminde etik | Ders Notları |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notları SABİS dokümanlar kısmına yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Gözden Geçirilmesi Gereken Mevzuat (https://www.mevzuat.gov.tr) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Aday Memurların Yetiştirilmelerine Dair Genel Yönetmelik Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu personel yönetimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Kamu personel yönetimine ilişkin yasal mevzuatı öğrenir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Kamu personel rejimimizin sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | Mesleki etik ilkeleri öğrenir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |