Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk-Alman İlişkileri Tarihi (1871-1980) UTR 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği

Türk-Alman İlişkilerinin 19. yy sonrasında gelişen siyasi ve ekonomik yönünü inceler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
5 Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir Beyin Fırtınası, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, 1848'e Kadar Alman Tarihi
2 Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu
3 Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu
4 I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler
5 I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler
6 I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler
7 I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı - Mondros Mütarekesi - Versay - Sevr - Lozan Antlaşmaları Süreci
10 20 ve 30'ların krizleri ve Türkiye Cumhuriyeti ve Nasyonal Sosyalizmin yükselişi
11 II. Dünya Savaşı ve Potsdam Konferansı'na kadar olan gelişmeler
12 1950 Dönemi Türk-Alman İlişkileri
13 1960 Dönemi Türk-Alman İlişkileri (İşçi Göçü)
14 1970-1980 Darbesi Dönemi Türk-Alman İlişkileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bağdat Demiryolu’na Ait Mukavelat, Selanik Matbaası, Dersaadet 1329.

Beydilli, Kemal, 1790 Osmanlı-Prusya İttifâkı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1984.

Beydilli, Kemal, Büyük Friedrich ve Osmanlılar, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1985.

Krauss, Jakob, Deutsch-Türkische Handelsbeziehungen, G. Fischer, Jena 1901.

Ortaylı, İlber, Osmanlı İmparatorluğu’nda Alman Nüfuzu, Kronik Kitap, İstanbul 2018.

Önsoy, Rifat, Türk-Alman İktisadi Münasebetleri (1871-1914), Enderun Yayınları, İstanbul 1982.

Özgüldür, Yavuz, Türk-Alman İlişkileri (1023-1945), Genelkurmay Basımevi, Ankara 1993.

Özyüksel, Murat, Osmanlı İmparatorluğu’nda Nüfuz Mücadelesi Anadolu ve Bağdat Demiryolları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.

Rathmann, Lothar, Berlin-Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiye’ye Girişi, çev. Ragıp Zarakolu, Belge Yayınları, İstanbul 1982.

Steinberg, Jonathan, Bismarck, çev. Hakan Abacı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma X
2 Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. X
3 T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. X
4 Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. X
5 Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. X
6 Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. X
7 Bilişim teknolojilerine hakim olma. X
8 Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. X
10 Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. 5 5 5 5
2 Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir 5 5 5 5
3 Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir 5 5 5 5
4 Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir 5 5 5
5 Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 2 25 50
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6