Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eski Anadolu Tarihi | TAR 252 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anadolu toprakları üzerinde yaşayan Anadolu insanının geçmiş tarihinin, medeniyetinin kavratılması. |
Dersin İçeriği | Eski Anadolu’nun coğrafyasondan başlayarak Eski Anadolu kavimlerinin paleotik devirlerden başlayarak Geç Hitit şehir devletlerinin sosyal, siyasi, ekonomik ve dini yapısının incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | En eski devirlerden itibaren Anadolu’nun geçirdiği tarihi dönemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hititlerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Friglerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Urartu Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Lidya Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
6 | Eski Anadolu medeniyetinin kültür tarihini inceler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anadolu’nun tarihi coğrafyası | |
2 | Anadolu’nun tarih öncesi devirleri | |
3 | M.Ö. 3. bin yılda Anadolu kavimleri I | |
4 | M.Ö. 3. bin yılda Anadolu kavimleri II | |
5 | Hititler döneminde Anadolu’nun siyasi tarihi I | |
6 | Hititler döneminde Anadolu’nun siyasi tarihi II | |
7 | Ege göçleri | |
8 | Ege göçlerinden sonra Önasya’nın siyasi durumu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Geç Hitit şehir devletleri | |
11 | Frigler | |
12 | Urartu Krallığı | |
13 | Lidya Krallığı | |
14 | Eski Anadolu kültür tarihi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye Tarihi, Çizgi Kitapevi, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | En eski devirlerden itibaren Anadolu’nun geçirdiği tarihi dönemini kavrar | |||||||||||
2 | Hititlerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder | |||||||||||
3 | Friglerin siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını analiz eder | |||||||||||
4 | Urartu Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir | |||||||||||
5 | Lidya Krallığının siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değerlendirir | |||||||||||
6 | Eski Anadolu medeniyetinin kültür tarihini inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |