Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Metinler TAR 268 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri TAR263 Arapça Dilbilgisi dersini almış olmak
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Arapça temel kaynakları okuyup anlamak
Dersin İçeriği Zamirler-Tamlama çeşitlerini tanıtmak
Fiil ve fiillerin çeşitlerini ve fiil çekimlerini yapmak
Emir kipini oluşturmak
Arapça’da fiil cümlelerini oluşturmak, tahlil etmek
Günlük yaşamda konuşmayı ve anlamayı kavramak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça dilinde eserleri okur ve anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Arapça tarihi metinlerini okur ve anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Arapça eserleri kaynak olarak kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
4 Kaynak olarak kullanacağı Arapça eserleri okur ve anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Arapça eserler arasındaki farklılıkları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
6 Arapça metinleri tercüme eder. Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zamirler: Muttasıl Ve Munfasıl Zamirler
2 Sıfat Ve İsim Tamlamaları
3 Metin Üzerinde Uygulama
4 Sayılar Ve Alıştırmalar
5 Fiil Ve Fiil Çeşitleri
6 Meçhul Fiiller-Fiillerin Çekimi
7 Emir Kipinin Yapılışı-Çekimi-Uygulama
8 Fiillerde İrap (Nasb-Rat-Cezm Durumları)
9 ARASINAV
10 Günlük Yaşamda Tanışma I
11 Arapça’da Fiil Cümlesi Fiil Fail Uygunluğu
12 Metin Üzerinde Alıştırmalar
13 Günlük Yaşamda Tanışma II
14 Karşılıklı Konuşma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Gramer, İstanbul 1978, Hikmet Yayınları
2- Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002
3- Mustafa Abdülaziz, Kendi Kendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul, ts. Cantay Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Arapça dilinde eserleri okur ve anlar.
2 Arapça tarihi metinlerini okur ve anlar.
3 Arapça eserleri kaynak olarak kullanır.
4 Kaynak olarak kullanacağı Arapça eserleri okur ve anlar.
5 Arapça eserler arasındaki farklılıkları değerlendirir.
6 Arapça metinleri tercüme eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5