| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Sosyolojisi | SOS 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümleyerek eğitimin sosyal fonsiyonlarını tespit etmek |
| Dersin İçeriği | Eğtim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğtim sosyolojisinin toplumsal kurumlar arasındaki yerini öğrenmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğtimin sosyalleşme üzerindeki etksini değerlendirmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Eğitimin toplumsal işlevlerini belirlemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitimin toplumsal değişme üzeindeki etkilerini belirlemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Makro anlamda toplum ve eğitim ilişkisini belirlemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Mikro anlamda öğretim sosyolojisi çerçevesinde eğitimi tanımlamayı sağlar | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim Sosyolojisi ve gelişimi | |
| 2 | Eğitim sosyolojisinin önemi, diğer bilimlerle ilişkisi | |
| 3 | Aile ve eğitim | |
| 4 | Çevre ve eğitim | |
| 5 | Sosyalleşme | |
| 6 | Farklı sosyal ve kültürel grup ve çevrelerde eğitim | |
| 7 | Sosyal politika ve eğitim | |
| 8 | Eğitimde fırsat eşitliği | |
| 9 | Toplum ilişkilerinin mahiyeti ve eğitim | |
| 10 | Sosyal bir kurum olarak okul | |
| 11 | Bir şiddet ortamı olarak okul | |
| 12 | Meslek olarak öğretmenlik | |
| 13 | Okulda başarısızlık | |
| 14 | Gelecekte eğitim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
| Ders Kaynakları | Ünver Günay, Eğitim Sosyolojisi Ahmet Arvasi, Eğitim Sosyolojisi Hasan Çelikkkaya, Eğitim Sosyolojisi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğtim sosyolojisinin toplumsal kurumlar arasındaki yerini öğrenmeyi sağlar | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| 2 | Eğtimin sosyalleşme üzerindeki etksini değerlendirmeyi sağlar | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | ||
| 3 | Eğitimin toplumsal işlevlerini belirlemeyi sağlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
| 4 | Eğitimin toplumsal değişme üzeindeki etkilerini belirlemeyi sağlar | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
| 5 | Makro anlamda toplum ve eğitim ilişkisini belirlemeyi sağlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | |||||
| 6 | Mikro anlamda öğretim sosyolojisi çerçevesinde eğitimi tanımlamayı sağlar | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||