Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür Sosyolojisi | SOS 312 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi çözümleyerek kültürün toplumsal kökenlerini anlamak |
Dersin İçeriği | Kültür ve toplum ilişkisi, kültür teorileri, kültür ve diğer kurumlar arasındaki ilişkiler, tarihi süreçte kültürel değişmeler, evrensel ve yerel kültürler, küreselleşme ve kültür, türkiyede kültür değişmeleri, kültür ve yabancılaşma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kültür kavramını anlamayı sağlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | küreselleşme sürecinde kültürün etkilenme derecesini saptamayı sağlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | kültürel yabancılaşma kavramını analiz etmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
4 | kültürün toplumsal kökenlerini öğrenmeyi sağlar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | kültürel sosyalleşme hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | kültür ve medeniyet arasındaki benzer ve farklı yönleri saptamayı sağlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür Kavramının anlam ve içeriği | |
2 | Kültür sosyolojisinin problemleri | |
3 | Kültür, dil, ahlak ve medeniyet ilişkisi | |
4 | Kültür Sosyolojisinin öncüleri: Vico, Herder, Dilthey, Weber | |
5 | Modern Kültür ve Postmodern Kültür | |
6 | Kültür değişmeleri teorileri | |
7 | Küreselleşme ve kültürel çatışmalar | |
8 | Yerel kültürler ve milliyetçilik | |
9 | Ara sınav | |
10 | Elit kültürü ve yabancılaşma | |
11 | Popüler kültür ve medya | |
12 | Türk kültürü | |
13 | Türk siyasal kültürü | |
14 | Genel değerlendirme ve müzakere |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kültür Sosyolojisi, Hece yayınları |
Ders Kaynakları | P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kültür kavramını anlamayı sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
2 | küreselleşme sürecinde kültürün etkilenme derecesini saptamayı sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
3 | kültürel yabancılaşma kavramını analiz etmeyi sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
4 | kültürün toplumsal kökenlerini öğrenmeyi sağlar | ||||||||||||
5 | kültürel sosyalleşme hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
6 | kültür ve medeniyet arasındaki benzer ve farklı yönleri saptamayı sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 0 | 20 | 0 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |