Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi | PDR 315 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı Gelişim Psikolojisyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin tarihi ve kavramları, zeka, duygular, beden gelişimi,psikolojik ve fizyolojik değişmeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergen Psikolojisini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Psikoloji Teorilerini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Zihinsel Sınıflamaları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel ve Sosyal Gelişimini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Aile Yapısı ile İlişkileri tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Farklı Aile İçi İletişim Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
8 | Kişiliğin Gelişimini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
2 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki | |
3 | Gelişimin karakteristikleri, Gelişim ve Yetişkinlik | |
4 | Beden Gelişimi | |
5 | Duygusal Gelişim | |
6 | Zihinsel Gelişim | |
7 | Psiko-motor Gelişim | |
8 | Cinsel Gelişim | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ahlakî ve sosyal Gelişim | |
11 | Gelişimin evreleri ve karakteristikleri | |
12 | Çoçukluk döneminde gelişim | |
13 | Ergenlik dönemi ve karakteristikleri | |
14 | Yetişkinlik döneminde gelişim ve karakteristikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, V yayınları, Ankara, 1991 |
Ders Kaynakları | Yörükoğlu,Atalay, Gençlik Çağı,Özgür Yayınları, İstanbul, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergen Psikolojisini tanır. | ||||||||||||
2 | Psikoloji Teorilerini tanır. | ||||||||||||
3 | Zihinsel Sınıflamaları tanımlar. | ||||||||||||
4 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel ve Sosyal Gelişimini tanır. | ||||||||||||
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimini tanır. | ||||||||||||
6 | Aile Yapısı ile İlişkileri tanır. | ||||||||||||
7 | Farklı Aile İçi İletişim Çeşitlerini tanır. | ||||||||||||
8 | Kişiliğin Gelişimini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |